Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 21 februari 2009

Bowlingmatch x 2

Idag var det dags för första matcherna med mitt nya bowlinglag "BK Flamman". Flamman är ett gäng underbara tanter, kvinnor och ungdomar som är riktigt roliga att umgås med för det första. Vi drog iväg till Norrtälje och spelade första matchen och sedan andra matchen i Östhammar (tror jag) och jag kände väl att 2 träningar kanske inte riktigt var tillräckligt inför match. Gick lite så där med poängen men jag har iallafall fått en härlig träningsvärk i mitt vänstra ben, speciellt baksidan av låret, och det får jag väl tacka för. Synd att man bara tränar ena benet. Kommer se lite roligt ut i framtiden.

När jag kom hem lagade jag och Jimmy en god middag och sen kom jag på att melodikarnevalen är idag så jag hann bara se omröstningen. Jag slog på TVn precis när EMD "vann" och deras låt var väl....helt okej. Fick även se Alexander Bard (vilket alltid är ett extra men för livet) och den här gången ett STORT men eftersom han försökt klä ut sig till ryttare. Snälla nån kan han inte leka cowboy istället för dressyrfjolla? Det vore Såååå mycket coolare.

Nu funderar jag på ett varmt bad och lite musik.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar