Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 9 november 2013

Trött som en gnu

Igår gick jag och la mig vid typ halv 12 med en skit bra inställning. Äntligen fri från feber och halsont och äntligen dags att åka och jobba igen. Lägger mig i sängen och kollar på Mannen som kunde tala med hästar och somnar strax efter att filmen tagit slut.
Vaknar mitt i natten när klockan är nästan 3. Har sovit 2 ½ timme. Försöker somna om, nej det går inte. Går på toa och försöker sen somna om men nej det går inte. Okej.... kollar lite på TV för då kommer jag bli trött och somna.
3 timmar senare är det dags att kliva upp och då har jag hunnit kolla på Top Gear, Ellen och Simpsons.
Hur fasen gick det här till? I 3 timmar låg jag med svidande ögon men kunde inte somna. Nu är det ju försent för jag börjar jobba om 1 timme och 40 min. Jag kommer ju inte överleva 9 timmar på jobbet efter bara 2 ½ timmes sömn.
Jag är en sån som inte klarar att jobba speciellt bra om jag inte fått sova minst X antal timmar så idag kommer jag få kämpa som tusan för att hålla samma tempo som mina kollegor. Hej och hå!
Har startat morgonen med en redbull och ska nu ut en sväng med hundarna och få frisk luft så kanske jag vaknar till liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar