Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 3 januari 2012

Måndag

Så här mycket snö hade vi idag...

Den här dagen blev inte riktigt som planerat. Jag trodde ju först och främst att jag var ledig fram till jag kollade schemat igår och såg att jag tagit på mitt ett extra pass. Jahopp. Det var bara att pallra sig till jobbet. Väl på jobbet så hade vi världens tråkigaste dag. Helt dött. Ingen ville ha burgare. Tiden går så sakta när det inte händer nånting. Man står som bara och trampar. Klockan 16:30 slutade jag och skulle då bara göra en liten extra grej till restaurangen sen åka hem. Jag uppskattade att det skulle ta ca en timme. Jag gick ut till bilen kl 22:30. What the fuck happend? Jo jag satt och pladdra med alla och käkade en burgare och pladdrade lite till sen började vi lyssna på potentiell spinningmusik och allt gick lite överstyr. Men kul hade vi. Så 7 timmar extra på jobbet var inte så farligt. Den här gången.

När mitt extra arbete äntligen var klart åkte jag och Jennifer till ICA Väst (enda öppna affären) och handlade bröd, mjölk och kaffe. Sen skjutsade jag hem henne och nu är jag också hemma. Och jag är snortrött! Ska genast hoppa i säng. Imorgon ska jag och hundarna åka och hälsa på Malin på akademistallet. Jag har aldrig varit där så det blir spännande att se stans största stall. Och lukta på ponnisarna. Myyyys pyyyys.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar