Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 11 januari 2012

Tisdag - Hundhage, gym, bio och jobb


Tisdagen var den efterlängtade lediga dagen som jag sett fram emot hela veckan. Få sova hur länge jag vill och göra precis vad jag vill hela dagen. Det började bra men slutade på jobbet.

Först åkte jag och hundarna ut till Röbo och var i rasthagen i 1 ½ timme. Charlie blev jätte kär i en Rhodesian Ridgeback som dock var en kille (?!) medans Payne var lite blyg och försiktig idag för det var nästan bara stora hundar. När alla hade gått och det bara var vi och gråhunden Kyra då kunde Payne också leka lite.

Sen drog vi hem och hundarna somnade på en sekund. Då passade jag på att åka till gymmet för första gången i år. Tjoho! Det var sjukt längesen jag gymmade. Minst 3 månader. Säkert fem om jag verkligen räknar men det är ovesentligt nu.
Jag sprang på en crosstrainer i 30 minuter i blandat tempo. Försökte följa tempot på mina låtar på ipoden. Det gick rätt så bra men jag blev trött som en gris. Och svetten rann som ett jäkla vattenfall. Fick massa i ögonen som sved som fan men jag vägrade ge upp. Bra Elin!
Efter crossen försökte jag köra lite maskiner för axeln som är helt jävla pajjad. Kändes lagomt roligt att koppla på 2½ - 5 kg på vikterna på maskinerna. (1-2 viktblock) Jag såg säkert ut som en klenis. När jag satte mig på ena maskinen så hade jag en spegel framför mig och den fick mig inte bara att skämmas över flodhästen som glodde på mig utan jag upptäckte att jag hade fetaste hålet i byxan också. Fan va pinsamt. Gått omkring och visat halva låret. Haha. Jag körde klart den maskinen sen gick jag hem.

Efter gymmet var det snabbdusch som gällde sen åkte jag in till stan. Jag och Frida skulle äta en bit mat och sen gå på bio. Vi käkade på Jalla Jalla, som vanligt. Finns inte så mycket att välja på om man inte vill betala 200 spänn för lite käk.
Sen gick vi och såg Girl With The Dragon Tatoo på Spegeln. Det är Hollywoodversionen av Män som Hatar Kvinnor ifall nån inte visste det redan. Den var bra och väldigt svensk fast ändå på engelska. Lite flummig.
Innan bion hittade jag och Frida en rolig reklamskylt att ta bilder med.

Jag är en Jedi! May the force be with me.
Frida som en Jedi.

Efter bion var det full fart mot jobbet. Folk är sjuka hela tiden och då måste nån hoppa in och ställa upp för laget. Det fick bli jag. Så jag jobbade 2 ½ timme igår och det enda jag gjorde var att städa, diska och stänga. Rätt så skönt. Efter dom timmarna satt jag och Jennifer på donken och pladdrade strunt ett tag. Och jag åt Happy Meal. Weee.

Det var den dagen. Hade helt andra planer egentligen men den slutade så där. Kul dag när man hinner med mycket.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar