Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 24 januari 2009

Bio - Benjamin Buttons otroliga liv


Igår var jag och Jimmy på bio och såg Benjamin Buttons otroliga liv.
Filmen är 2 timmar och 43 minuter och det kändes.
Det är en otrolig historia och en väldigt välgjord film men jag tror att jag hellre hade sett den hemma i soffan än på bio.
Filmen handlar om Benjamin som föds samma dag som första världskriget slutar. Hans mamma dör precis efter födseln.
När Benjamin föds är han väldigt speciell. Läkarna säger att han inte kommer leva länge för han är född gammal. Benjamins pappa försöker ta livet av Benjamin men blir jagad av en polis in i en gränd och där lägger han Benjamin på en trappa istället. Benjamin hittas av en svart kvinna som heter Queenie och jobbar på ett ålderdomshem. Hon tar hand om Benjamin och låter honom stanna där.
Benjamin blir yngre och yngre medans hans vänner blir äldre och till sist dör.
Han finner så klart kärleken tidigt i filmen och när dom möts på mitten flyttar dom ihop och skaffar ett barn.
Tillslut blir Benjamin själv ett barn men med en gammlings sinne.
När han själv dör är han ett spädbarn och han dör i sin älskades armar.
En riktigt fin historia som sagt. Den är absolut värd att se men kanske hellre hemma än på bio.
Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar