Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 27 augusti 2013

Agilitykurs med Naima


Igår var det äntligen dags för första tillfället på fortsättningskursen i agility. Jag var inte riktigt pigg och kry men det kunde inte stoppa mig. Jag och Naima åkte till Uppsala brukshundklubb och tränade i 2 timmar med dom andra. Mitt huvud höll på sprängas när kursdagen var slut men det var det värt!

Vi har inte tränat jätte mycket och det kändes som många kunde bra mycket mer än vad vi kunde men hon var ändå duktig min lilla tjej. Hon fattar så fort! Det är matte som ska sluta stå och vara nervös och tveka och bara köra för min hund kan!

Vi tränade på olika hoppkombinationer, starter och på slutet fick vi gå en liten bana med hopp och tunnlar. Det var super roligt! Vi måste dock träna mer så jag ska försöka ta mig ner på klubben nån dag innan nästa kurstillfälle och träna lite.

Nu jäklar ska vi satsa på agilityn också! Tävling nästa sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar