Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 30 augusti 2013

Lexie är äntligen hemma

I onsdags var det äntligen dags att sätta sig i bilen och åka hela vägen upp till Umeå för att hämta lilla Lexie. Jag sov hyfsat bra den natten men var väldigt exalterad!
Jag snodde Jimmys bil när jag åkte upp för den drar lite mindre soppa. Och sen är den sjukt skön att köra och har KICK ASS stereo (det var egentligen enda anledningen till varför jag tog den, haha)

Ca 6 timmar tar det till Umeå. Väl där så körde jag hem till Susanne Nilsson som har köpt en kullbror till Lexie och var så snäll och hämtade båda valparna i Finland.
Nu var det äntligen dags att få se min lilla diamant i verkligheten.


Hon och brorsan Safir var ute i en jätte fin hundgård och lekte tillsammans. När vi kom dit så sprang båda fram till grinden och hoppade upp och viftade på sina små svansar. Fantastiskt söta valpar!
När jag gick in till dom så blev jag överfallen direkt. Hoppade, klättrade och skulle pussas. Fantastiskt glada och orädda valpar är det.

Susanne var så snäll och lät mig och Lexie sova över en natt för att slippa somna vid ratten på vägen hem. Vi åt middag och satt och pladdrade om hundar hela kvällen.

Dagen efter så gick vi upp tidigt och fotade valparna innan det var dags att åka. Det är lite tråkigt att skilja syskonen åt men båda kommer ju ha fantastiska hem med andra kompisar.

Busungar.

Lexie posar.

En flygande Lexie-hund.

Lexie

Safir

Safir hittade en fin disktrasa.

Lexie

Lägg till bildtext


Safir

Safir


Lexie




Sedan var det då dags för resan hem. Lexie bråkade först när jag satte henne på golvet så hon fick sitta på sätet bredvid mig istället så höll hon sig lugn och tyst hela vägen hem.

Väl hemma i Uppsala fick hon träffa sin nya flock som tyckte väldigt mycket om henne. Dom fick bekanta sig lite utanför lägenheten och Naima gav Lexie en välkomstpresent i form av en lite för stor pinne. Dom kommer jätte bra överrens och jag är så nöjd över denna vackra valp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar