Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 4 december 2013

Äntligen lite ledighet!


Kom precis hem efter ett hektiskt nattpass på jobbet och sätter mig ner på stolen med en suck. Äntligen lite ledighet. Nu får jag vara ledig i hela tre dagar och det känns jätte bra. Jag gillar att jobba men jag gillar att vara ledig ännu mer.

Dock så är det fullspäckat schema som vanligt. Jag har sällan lediga dagar utan någonting planerat.

Onsdag: Tvättstugan är bokad och det var då verkligen på tiden! Hela f.m och e.m kommer bestå av att tvätta tvätta tvätta. Sen ska jag ta ut mina pälsklingar på en långis som vanligt.
På kvällen ska jag och Naima åka på handlerkurs i Upplands Väsby. Jag var för första gången på kurs hos Gerard O'Shea för 2 veckor sen och jag tycker han är jätte bra så vi åker gärna dit igen!

Torsdag: Då ska jag träffa min Emma och Alice. Vi ses alldeles för sällan enligt mig! Vi kanske borde flytta ihop eller nått.
På torsdag ska jag även åka och gymma en stund på kvällen med Frida.

Fredag: Invigning på nya Moalitz hund och kattrim. Efter den tragiska branden så blev Yvonne tvungen att hitta ny lokal och den ska invigas på fredag och då kommer jag vara där. Jag kommer även bada Naima inför stora Stockholm och göra henne så fin jag kan så om någon vill se det spektaklet så är ni välkomna.
Fredagkväll kommer spenderas ute i Almunge hos Catta. Traditionen är att vi hundkärringar samlas hos Catta fredagen innan stora Stockholm och äter världens godaste middag, snackar skit, skrattar och mår gott. Och tittar på Idol-finalen!

Lördag: Stora Stockholm!!!!
Efter utställningen jobbar jag natt. Kommer krävas ca 10 redbull för att hålla mig vaken till 04:30.

Det kommer nog bli en riktigt bra vecka det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar