Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 16 maj 2009

Eurovision Song Contest 2009

Äntligen är det dags för ESC 2009. Elin på plats här för att kommentera alla låtarna vilket jag gör allra bäst!
Enjoy ur reading!


1. Litauen

En mysig ballad med en plugghäst bakom pianot. Han påminner om en snubbe som gick i min klass på estetiska. Han verkar lite flum och sjunger tyvärr på sitt hemspråk så jag fattar ingenting. Helt okej röst, inte fantastisk. Coolt att han kunde sätta eld på sin hand i slutet.

2. Israel

2 tanter i häxklänningar som faktiskt sjunger väldigt behagligt men låten är nog inte en blivande sommarplåga enligt mig. Jag kan sjunga med i en mening. "There must be another way"

3. Frankrike

Ett lik som mummlar på franska. Det är säkert jättefint om man är typ fransman men för mig låter det som att hon hällt i sig en burk surströmming och försöker bli av med smaken i munnen. Kan hon sjunga ens en gång? Eurovision SONG Contest heter det ju!

4. S V E R I G E

Hejja Malena! Hon skötte sig bra men sjöng lite dåligt på dom icke opera delarna. Lite vinglig med micken och lite ostadig röst men Malena du är no. 1 forever and ever anyway! Snygg klänning också. Ingen sjunger som dig! Hejja bruden!

5. Kroatien

Butt-Boy och Nichole Richie gör en duett. Gravida kvinnor på scen som står och viftar med sina slöjor. Blondie sjöng riktigt dåligt. Jag fick skavsår i öronen när hon öppnade käften. Ingen bra låt alls.

6. Portugal

Det lät först som "Sweet Home Alabama." Lite mysig låt. Dom skulle gett snubben med trummorna en mick för han verkade taggad.

7. Island

Riktigt söt tjej. Fantastisk röst. Bra låt också. Me Like! Hon röstade jag på.

8. Grekland

Haha vilken tönt. Han skulle ha taggat ner på snopp-guppandet och skrevpillandet. Väldigt överdriven och melodilös låt. Man hör inte herr. sångare heller. Allt var så grötigt.

9. Armenien

Inga och Anush...funny names. Alla ser likadana ut! Undra om det är deras riktiga hår. Låten var lite konstig. Men vet som inte om den ska vara sorglig eller glad. Den är lite både och. Man får faktiskt bestämma sig. Dom hade lite fina kläder.

10. Ryssland

Bakgrunden och sångerskan var ju inte synkade. Tror dom ärligt att dom kan vinna med det här? Skicka Tatu varje år istället. Dom diggar jag som fan! Skärp er Ryssland. Hon var ju dötråkig. MAMA!! sluta lipa.

11. Azerbaijan / Sverige

Arash...jahaja...din lilla svikare. Shit vilken vacker tjej han sjunger med. Hon var helt galet snygg! Varför ser inte jag ut så där? Det var en bra låt också.

12. Bosnien Herzegovina

Dålig låt. Åk hem och spela skiten för er själva. Han var dålig, låten var dålig, alla var dåliga.

13. Moldavien

Hora Din Moldova....heter låten. Den var lite rolig att lyssna på. Hennes klänning såg lite för liten ut och hon verkade hjulbent. Ingen vinnare men en kul låt.

14. Malta

Hon igen! Ge upp bruden. Hon ser rädd ut. Skrek nån något konstigt till henne? Man får inte mobbas people! Ska jag säga! Hon sjöng fint.

15. Estland

Söt tjej som sjöng jättebra. Hon skulle passa skitbra i ljusare hår. Låten var tyvärr lite tråkig.

16. Danmark

Killen som sjunger såg ut som Shrek. Det var lite svårt att höra vad han sjöng. Låten var väl bra. Eller?

17. Tyskland

Dita von Teese!!! Me like! Det är en svängig och bra låt och att Dita var med gjorde den bara bättre. Han som sjöng hade fula byxor.

18. Turkiet

Skaka rumpa! Dom shakar ju nästan inget. Låten är så melodilös. Det enda bra är "Dom tek tek" Dessutom borde alla bakom henne se likadana ut. 3 snygga tjejer i sexigt rött och en snubbe i grön tröja och jeans! Hallå?!

19. Albanien

Skitsöt tjej med en Mars-gubbe och 2 E.T twins. Bra sjunger hon men låten var inte riktigt bäst. Hon såg ut som en 12 åring på disco när hon skulle dansa. Inga svåra moves här inte.

20. Norge

Storfavoriten. Han är så söt och charmig så det lär ge en hel del poäng. Lite broadway feeling. Han sjunger ju riktigt bra också. Han fick en röst av mig.

21. Ukraina

Moulin Rouge is in town. Sjukt härlig partylåt. Hon sjunger lite kasst men låten är stark ändå. Bra framträdande också. Sexigt värre.

22. Rumänien

Girl Power! Vilken konstig låt. Refrängen var svag. I need som go go! Men hon sjöng bra och dom dansade fint så det är väl helt okej. Jag kan tänka mig ev cover av Paris Hilton.

23. England

Den här låten skulle kunna vara med i en Disney film. Shit vilken röst hon hade. Helt galen. Den söta farbrorn bakom flygeln gjorde mig tårögd. Han såg helt lycklig ut och hade tårar i ögonen och då började jag gråta. Jag har blivit så blödig.

24. Finland

Jag älskar den här låten. E-type wannaben kan ju gå och dö men annars är den sjukt bra! Bakup flickorna behöver inte heller vara med. Bara pinn-snurrorna och lead-singer! Rock On!
I dont wanna loose control but im falling.

25. Spanien

Sista låten. En sjungande Gry Forsell. Dunka Dunka! Med tanke på vad spanien skickade förra året så skulle jag tillochmed kunna ha den här låten som ringsignal. Riktigt bra partylåt. Men är den schlager?



Grattis Norge!

1 kommentar:

  1. HAHAHA alltid dina roliga kommentarer about eurovision! Heja Norge först, sen kom Azerbadjan! MJau bra som fan!=)

    SvaraRadera