Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 9 september 2012

Hundutställning, Gimo


Igår var det dags igen. Hundutställning i Gimo. Upp med tuppen och en lagom bilfärd till en jätte fin sportanläggning i Gimo som utställningen hyrt. Enda dåliga var att det var så satans långt att gå från bilen till ringen. Har inget emot att gå men min packning väger fan 100 kg.

Båda hundarna fick åka med men jag hade bara anmält Naima. Och det gick väl så där för henne. Hon fick sitt första Very Good men med den bästa kritiken hon någonsin fått hittills. Så det är lite blandade tankar efter gårdagen men det var väldigt få saker som var "dåliga" så jag är ändå nöjd att domaren såg nånting fint i henne.

Det bästa med gårdagen var nog att solen lyste. Jag fick tillochmed lite färg. Det var såååå skönt!

Nu är det slut på dom officiella utställningarna för våran del i år. Vi har spanat in några inoffar som vi åker på för skojs skull och sen får vi se hur många hårstrån som sitter kvar i december till Stora Stockholm. Men det finns annat som ska planeras under hösten. Jag ska kika lite i plånboken och boka till för höftledsröntgen för skitungarna. Jag vill helst inte för jag blir så nervös men man måste ju.

Nästa utställning är 22 september. Vi hörs igen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar