Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 29 september 2012

Inofficiell utställning i Täby

Söndag 23 september fick bli höstens sista utställning för mina två. Den här dagen bar det av ut till Täby för en liten inofficiell utställning. Jag hade med mig mina två och Mikaela hade med sig Dolly och Stella. Sen mötte vi upp Catta och Edwin när vi kom dit. Och Greta hade vi med oss också.

I Täby var det blött, kallt och lerigt. Vi hittade en hyfsat torr plats att ställa upp tältet vid. Det var dock omöjligt att inte få super leriga hundar innan man skulle in i ringen.

Domare idag var Carin Lyrholm.

Payne och Edwin gick mot varandra i juniorklass och där knep Edwin första platsen och blev bästa hane.
Sen fick Naima HP i juniorklass och blev slagen av Dolly igen i bästa tik.

Men vi var inte klara för dagen iallafall för på den här utställningen hade dom fler klasser man kunde anmäla i. Jag anmälde Payne och Naima till parklass för första gången. Sen anmälde vi Payne, Naima och Edwin till uppfödarklassen. Man skulle tydligen bara vara 3 st i uppfödarklass inte 4 som man är officiellt.

Det blev en liten väntan till finalen sen var det först dags för parklassen. Vi var ca 15 ekipage i parklass och jag var lite nervös för hur det skulle gå att springa med två hundar samtidigt. Men det var inget att oroa sig för. Mina älskade hundar skötte sig exemplariskt och både sprang och stod fint bredvid varandra. Domaren var imponerad.
Av ca 15 par så valde han ut 5 par för placering. Vi var ett av dom paren och jag var den enda som hade stora hundar. Resten var små raser.



Dom sprang jätte duktigt bredvid varandra.


Vi blev placerade som femma i parklassen och fick en liten turkos rosett.


Det var jätte roligt med parklass och jag kommer absolut vara med i det igen om det dyker upp i framtiden.
Är så stolt över mina fina hundar som skötte sig så bra!

Efter parklassen var det bara en klass kvar för oss och det var BIS uppfödargrupp. Där blev vi faktiskt etta!
Best In Show uppfödargrupp. Woho!

Edwin, Payne och Naima som BIS-1 uppfödargrupp.
Tack Catta, Mikaela och lilla Greta för en härlig dag i Täby. Tur att solen lyste några få sekunder iallafall annars hade man ju deppat ihop helt och hållet.

Nästa utställning för oss blir ev. Stora Stockholm ifall hundarna har päls.
Fram tills dess så ska vi träna lite lydnad och kanske prova på agilitybanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar