Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 25 september 2012

Nickelback


Onsdag 12 september var det dags att åka tillbaka till Globen. Denna gången var det Nickelback som spelade.

Ungefär en månad innan konserten så frågade Mikaela mig om jag ville gå och se Nickelback med henne. Jag älskar Nickelback så jag tackade så klart inte nej. Vi hade dock inga biljetter så vi letade som besatt på blocket efter biljetter med hyfsat bra platser och pris. Det var svårt för dom flesta hade sina biljetter i PDF format då man alltså skriver ut dom själv hemma och man kan ju skriva ut hur många som helst så det kändes lite osäkert. Men tre dagar innan konserten åkte vi till Stockholm och köpte 3 biljetter av en jätte trevlig kvinna som verkade ärlig.

Peppa i tre dagar sen åkte jag, Mikaela och Jimmy till Stockholm och såg Nickelback!
Förband var underbara Daughtry! Sjukt bra musik!


Jag hade inte lyssnat så mycket på Daughtry (trodde jag) och var osäker på vilka låtar som dom gjort men sen när dom började spela så kände man igen i princip alla från radion. Mikaela var nästan mer pepp på Daughtry än på Nickelback.

Sen när det var dags för Nickelback så spelade dom låtar från alla deras skivor. Alla dom stora hitsen var med och en del nytt från första skivan som jag inte hört. Så sjukt bra musik, speciellt live. Och dom är så roliga. Rocksångare och deras skämt alltså, jag garvar ihjäl mig varje gång. Chad och Ryan "bråkade" under hela konserten.
Det var iallafall hur bra som helst. Jag sjöng (läs skrek) med i alla låtar jag kunde så dagen efter hade jag ingen röst kvar. Som det ska vara!

Här kommer några smakprover från konserten.

Första låten Nickelback spelade var This Means War.






Tänkte även dela min favoritlåt som jag är väldigt glad att dom spelade.
Den heter Something In Your Mouth.



Fler videor finns på min youtube sida. Zatinelife.

Thanks Daughtry and Nickelback for an awesome night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar