Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 29 september 2012

Inofficiell utställning i Jälla.

Lördag 22 september var det dags för höstens näst sista utställning. Jag hade anmält både Payne och Naima till en trevlig liten inoff i Jälla ridhus. Vi åker på den utställningen varje år och den är himla trevlig och så bra anordnad.
Med oss hade vi även Mikaela med Dolly, lilla Stella och pappa Elvis. Samt några andra goa vänner som också var med.

Domare var Lars Widén.

Först ut var Payne som gick i juniorklass. Det var en till hane med i samma klass. Domaren tyckte att dom båda behövde lite tid att växa på sig och bli lite mer stabila i kropp och rörelser. Han berömde Payne för sina fina rörelser från sidan.

Payne i JR-klass

Fröken Naima hade 3 andra hundar i sin klass och placerade sig som bästa juniortik med HP. Duktiga tjejen! Men sen i bästa tik så var det Naima mot Dolly och Dolly har ett fantastiskt fint steg som Naima inte riktigt kan matcha än så Dolly blev bästa tik och Naima kom tvåa.

Naima bästa JR-tik.
Sen blev vi kvar i ridhuset halva dagen för Dolly skulle in i gruppfinalen och Elvis skulle in i BIS veteran. Dolly blev tyvärr inte placerad men Elvis kom tvåa och fick en stor fin rosett att ta med sig hem.

Tack alla vänner för en mysig men lite kall dag i ridhuset. Skönt att vi slapp vara ute i spöregnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar