Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 20 oktober 2012

Bloggen!


Woop woop! Nu har jag glömt min älskade blogg igen. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt till alla mina trogna läsare. Hur många kan ni vara? Tre kanske?

Snabb update. Pluggar för fullt. Har kommit igång bra med träningen. Jobbar inte överdrivet mycket. Har kommit igång med hundträning. Livet leker.

Den här veckan har jag varit så duktig att jag faktiskt varit på gymmet 4 gånger. Det ni! 2 gånger gym och 2 gånger Zumba. Love it! Zumba är så jävla roligt. Måste gå på varje pass forever and ever.
Jag har upptäckt att jag har hur många potentiella gymkompisar som helst. Nästan alla i fotbollslaget har skaffat kort på Friskis. Halva jobbet har kort på friskis. Min Mickis har fortfarande kort där och vi kör tillsammans ibland. Sen har jag lyckats övertala min karl att köpa gymkort och honom tränar jag med allra mest. Det blir alltid gym/asgarv när vi tränar ihop. Vi är lite nördar och brukar hitta på historier om alla andra som gymmar samtidigt. Mycket roligt.

Plugget går bra än så länge. Det är inte långt kvar tills jag får CSN. *LÄNGTAR!!!*
Då behöver jag inte jobba mer än nån dag i veckan. LOVELY! Behöver en break från burgarna.
Just nu håller vi på med marknadsrätt, bokföring och projektplanering. Oh Yeah!

Hundträningen ska jag vrida upp ett snäpp högre nu i nästa vecka. Vi har cyklat en hel del för att bygga lite snygga muskler på dom små men vi ska satsa på lydnaden också. Det är så taskigt väder och jag är inte så sugen på att stå och jollra med godisar i spöregnet.

Imorgon ska jag och Tessan åka på loppis. Vi ska stå och sälja massa crap tillsammans. Hoppas jag går därifrån som en vinnare! =) Det är första gången på loppis för mig så det ska bli riktigt spännande. Ska plocka ihop lite stuff att sälja imorgonbitti.

Då vet ni lite vad som händer och fötter och sker.
Hade bra tills vi hörs igen!

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar