Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 22 oktober 2012

Loppis i Fyrispark

 
Igår var det dags för dagen som jag väntat hyfsat länge på. Min allra första loppis!
Jag plockade iordning mina grejer på morgonen och slängde in dom i bilen sen hämtade jag Tessan tidigt tidigt. Vi värmde upp med donken och sen åkte vi ut till Stenhagen.
 
På bilden ser ni våra två bord. Totalt kaos! Vi blandade alla grejer huller om buller så fick folket stå och slita bäst dom ville. Tessan är loppis-veteran så när dom öppnade dörrarna och tusen galna människor sprang till vårat bord och började slita i våra saker så stod jag paralyserad och tittade på. En del är ju helt jävla galna. Våra bord såg ut som skit mest hela tiden för folk bara slängde saker omkring sig. Haha.
 
Jag hade med mig kläder, filmer och några böcker. Jag sålde typ 30 filmer och kläderna tappade jag räkningen på efter typ 2 plagg. Men jag tror att jag tjänade 600:- allt som allt.
Det var jätte kul att stå och sälja och det var så roligt att stå med Tessan. Vi ska stå om 2 veckor igen och då ska jag ta med mig ännu mer prylar.
 
Tack Tess för en skitbra dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar