Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 12 december 2012

Hundaktiviteter så det räcker och blir över.

 
För några veckor sedan så satt jag och tänkte "gud så tråkigt vi kommer ha i början på året innan alla utställningar, kurser och träningar dragit igång" men det ändrades väldigt fort. Nu är flera helger och kvällar uppbokade med nån typ av hundaktivitet.
 
 
26 - 27 Januari: Ringsekreterarutbildning på Uppsala kennelklubb.
5 Februari: Start Agilitykurs nybörjare med Naima.
9 - 10 Februari: Ringsekreterarutbildning på Uppsala kennelklubb.
16 - 17 Februari: Colliekonferens med Svenska collieklubben.
26 Februari: Föreläsning med Kenth Svartberg på Uppsala brukshundklubb.
31 Mars: Hundutställning i Stockholm.
 
Så vi har att göra vi under början av året. Ska även hålla ögonen öppna efter lydnadskurs med Payne ifall jag har råd med det också. Det här känns jävligt bra måste jag säga! Min dröm är att fö vara riktigt aktiv med hundarna och 2013 är vårat startskott.
 
Ringsekreterarutbildningen är min start till att gå utbildning som utställningsdomare. För det vill jag bli också.
 
Och min kvicka lilla räv-flicka Naima får bli agilityhund och det passar henne mycket bra.
 
Det kommer bli en bra start på året!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar