Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 17 december 2012

Stockholm Hundmässa 2012

Caradhras Billie Jean "Naima" i juniorklass.
 
Igår var det äntligen dags att sätta sig i bilen och åka iväg till Stockholm och Älvsjömässan för att delta i Sveriges största utställning. Jag, Mikaela, Ingela och Greta tryckte ihop oss i en bil och brummade iväg tidigt på morgonen. Det var jätte tråkigt väglag på vägen dit så vi vågade inte köra så fort. Better safe then sorry.
 
I hundväg hade vi med oss Dolly och Naima. Sen mötte vi upp alla collievänner på plats. Jag hade inga som helst förhoppningar på Naima eftersom hon precis fällt ur all päls. Som ni ser på bilden. Men det var riktigt roligt att åka dit ändå.
 
Hon fick en ganska bra kritik av domaren. Och betyget Very Good. Det stod även i kritiken att hon var Mycket Välvisad så jag var ändå ganska mallig trots att vi inte gick vidare.
 
Jag tog även på mig uppgiften att filma alla långhårscollies detta år och det var tydligen väldigt uppskattat bland alla colliekollegor runt om i landet. Jag la upp videon på youtube för exakt 24 timmar sen och den har redan blivit sedd mer än 200 gånger.



Efter att alla collies var klara var det bara den årliga storshoppingen kvar. Jag köpte 2 nya fällar, en dunk med hundschampoo, en leksak i form av en amerikansk fotboll, en silverbrosch med en collie på och även Hundboken som är en almanacka för hundälskare. Den köper jag varje år.

Efter en shoppingrunda tryckte vi in oss i lilla bilen igen och åkte hem.
Tack alla goa vänner för en mycket trevlig dag i Stockholm!
Tack Catta för två mysiga, goda och trevliga middagar dagarna innan!
Och tack Stockholm Hundmässa för en, som alltid, mycket väl arrangerad utställning!
Vi ses igen nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar