Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 15 februari 2012

Bilreparation

Min älskade Ford Galaxy som jag precis köpt är inne på reparation i skrivande stund. Jag lämnade in den förra veckan då den låtit jävligt illa ifrån ena bakbromsen och värmen slutat funka. En mekaniker hissade upp den direkt på plats och kikade och jag saknade tydligen en hel bromskloss. Den var inte nött utan existerade inte. Och det var inte så bra sa han. Så jag lämnade bilen där för en felsökning och närmare titt på vilka delar som behöver repareras. I måndags hörde han av sig och mummlade nånting om nya bromsskivor för 5000 kr, Bromsok för 3000 kr och klossar för 2000 kr samt att jag måste batala för jobbet. Jag ville lägga mig ner och gråta först men med lite stöd och hjälp från Jennifer så hittade jag en hemsida som sålde reservdelar och där kostade mina delar följande: Bromsskivor 500 kr, Bromsok begagnat 500 kr och klossar 300 kr. Så jag pratade med min mekaniker igen och förklarade att jag inte behöver ha bromsskivor i äkta guld utan bara nått skit som fungerar så jag kan köra biljäveln. Han lovade att kika efter billigare delar och begagnat ok så igår ringde han och sa att alla delar jag behöver plus det själva jobbet kostar kommer bli 3900 kr. Det kändes ju lite mer rimligt. Då hade han dock glömt bort värmen helt så jag bad honom kolla snabbt om det går att lösa billigt när bilen ändå är där. Och det skulle han.
Fan ta bilar, verkstäder och deras jävla priser. Det är precis som pappa sa. Bilar är bara elände! Jag har märkt det nu. Jag har varit bilägare i ett halvår och jag är redan less. Det ska dock bli skönt att få skiten fixad så jag kan åka runt med mina fina hundar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar