Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 21 februari 2012

Extra Extra!


Igår var jag och Jimmy ute på äventyr i den stora huvudstaden. Jag blev erbjuden gratis biljetter till tvinspelningen av programmet Extra Extra. För er som inte sett programmet så kan jag berätta att det är ungefär som Parlamentet och Time Out fast i Extra Extra är temat nyheter.

Vi tog tåget till Stockholm, virrade runt på station i jakt på rätt tunnelbana. Sen var vi riktigt nördiga turister och slog på GPSen på mobilen och promenerade till Filmhuset. När vi kom dit hade dom gjort iordning små fina skyltar som pekade till en samlingsplats och där stod vi nån minut innan en komiker som heter Markus kom och hämtade oss. Han tog oss till Studio 2 där alla knökade ihop sig på minimala stolar och en del fick sitta i trappen. Jag och Jimmy satt längst fram. Sedan fick vi lära oss hur allt fungerar i en studio så dom visade oss ljus, kameror, olika mikrofoner och vilka som jobbar med vad i studion. Riktigt häftigt!

Sedan var det dags att presentera programledaren Jesper Rönndahl som var jätte trevlig och rolig. Han pratade med oss en stund sen kom gästerna och komikerna in. Kvällens komiker var Josefin Johansson, Soran Ismail, Henrik Hjelt och Felix Herngren. Sjukt häftigt att se dom "in person" så att säga. Kvällens gäster var Musse Hasselvall och Sofia Wistam.

Sen spelade vi in programmet! Klappande, skrattande och tjutande fick vi i publiken stå för!
Efter programmet fick man mingla lite med komikerna och sen begav sig alla hem igen.

Det här var en riktigt rolig upplevelse och jag vill absolut göra det igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar