Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 22 februari 2012

Nu är det dags att hitta tillbaka till det jag startade 1 Januari. Jag har fuskat lite för mycket. Men vad gör man när det är filmkvällar, mysmiddagar, fest och dylikt? Man måste ju gotta sig då annars är man konstig.

Men trots allt detta fusk har jag lyckats gå ner ett kilo till. Det ni! Så sammanlagt det här året har jag gått ner 5 kilo. Woop Woop! 5 kilo på 7 veckor är dock inte så super häftigt men hellre fem kilo mindre än fem kilo mer.

Nu höjjer vi ribban! Tack vare att köket är färdigt kan jag ta mina utmaningar ett steg längre. Men nu måste jag även komma på utmaningar som handlar om annat än att plocka bort onyttigheter.

  1. Ingen läsk. (Undantag Sprite Zero ibland)
  2. Ingen friterad mat.
  3. Inget vitt bröd.
  4. Inget godis eller chips.
  5. Inga bakverk.
  6. Inte mer än 150:- i personalmat på jobbet.
Nummer 6 är då den nya som börjar gälla nu nu nu nu! Jag har ett kök och det ska användas flitigt! Nu är det dags för matlådans återkomst. På Max så får vi en viss procent i rabatt när vi köper maten där när vi jobbar. Då blir allting mycket billigare men trots det så kan man handla mat för onödigt höga siffror vissa månader. Man tjänar alltid på att ha med sig matlåda!
Så från och med nu får jag inte äta personalmat för mer än 150:- på en månad. Det är ca 3-4 mål mat beroende på vilket mål man köper. I mars ska jag försöka ha en noll månad. Alltså att man inte äter någon personalmat alls. Med lite vilja, planering och självdisciplin kommer jag klara det galant.

NU KÖR VI ELIN!!!! BEACH 2018!!!! WOOOHOOOO!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar