Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 6 juni 2013

Onsdag

Igår var min enda lediga dag den här veckan så jag passade på att göra nånting vettigt. Först var jag ute med hundarna en timme sen åkte jag på en liten shoppingrunda till Boländerna. I Boland City hade dom öppnat en ny hårsalong så jag fick ett litet infall och bokade en tid så fick jag bli fin i håret.


Frisörskan som klippte mig var jätte duktig och väldigt snabb och effektiv men fan va hårdhänt hon var. Hon slet i håret när hon drog kammen igenom det och när hon skulle göra etapperna fram så petade hon in kammen i pannan hela tiden så det sved som fan. Hon hade jätte långa naglar som rev mig i öronen några gånger och när hon tog fram fönen och svinborsten så satt jag och blundade. Var alldeles tårögd när jag gick därifrån. Fast fin i håret blev jag.
Ska man vara fin får man lida som fan!

Efter den lilla trippen så hämtade jag min gubbe så åkte vi och tittade på bilar. Jag hittade en helt perfekt Volvo V70 på Upplands Motor men den var för dyr för stackars mig som inte har nått fast jobb. Ska åka till nån outlet nån dag och kika.
Vi var även in på Biltema och köpte nytt batteri till bussen så den ska snart rulla igen. Tjoho! Vi kollade även på lite blommor på Plantagen. Våra uteplatser ser ut som hej kom och hjälp mig så det är nog på tiden att vi planterar nått fint. Vi har en granne som brukar stå och blänga på våran framsida när vi är ute. Men han är fan konstig som står och vattnar sin pyttelilla gräsmatta varje dag.


När Jimmy drog till jobbet så tog jag med mig hundarna ut på en liten cykeltur. Det var nästan ingen ute längs röbo-spåret ikväll heller så dom fick springa lösa under hela turen.


Det var den dagen! Nu ska jag jobba veckan ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar