Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 12 mars 2011

Grattis Eric Saade!

Hurra hurra hurra äntligen har Sverige gjort det rätta! Vi har röstat fram en snygg, ung kille som kan sjunga och dansa fint till sin lilla poplåt. Hur kan detta inte vara en vinnare?
Jag hoppas att folk får upp ögonen för vilken typ av låtar som går hem i dom andra länderna nu. Vi kan inte skicka fler gamla kärringar som var bra för 20 år sedan och inga tråkiga ballader eller allmänt konstiga låtar. Skicka en vinnare hur svårt ska det va?

Stort grattis till dig Eric!
Tänker dock såga låten lite för det hör till på min blogg. Jag och Jimmy har kallat melodifestivalen för ripoff-festivalen sen deltävling 1 för i varje låt har man kunnat sjunga med fast man sjunger en annan låt.
Första gången jag hörde Eric Saades Popular så satt jag i bilen på väg nånstans och när jag hörde refrängen för första gången så började jag automatiskt sjunga med i den här låten.



Oh Yes! Underbara Lili och Susie - Oh mama.
Man kan faktiskt sjunga med hela låten utan att det låter speciellt knasigt.

Här är Eric Saades Popular (en värdig vinnare) för er som vill lyssna och jämföra.
Eller för er som inte hunnit lyssna på låten än.
Det är nog ingen risk att man missar den på Rix FM närmsta året annars.




Jag vill även ge en hyllning till bandet Dynazty som spelade Bergendahls This is my life i mellanakten. OH MY GOD deras sångare är ju för fan lika bra som min absoluta favorit Sebastian Bach (var sångare i Skid Row en gång i tiden) Helt fantastiskt. Det är nått magiskt när rock pojkarna skriker för full hals. Jag ryser i hela kroppen och blir helt till mig. Så är det!
Jag vill höra mer från dom grabbarna i framtiden! Ska hålla ögon och öron öppna.

Men nu ska vi glödjas åt Erics vinst.
Så jävla skönt att Danny inte vann. Usher wannabe. "Jag hoppas att dom hjälper mig ikväll" Danny det kan du fetglömma! Jag röstade extra på Eric efter att du sa det.
Stort grattis Eric! Gör oss stolta i Tyska landet i Maj. Jag kommer hejja som en galning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar