Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 24 mars 2011

Stormar och orkaner


Jag hade jätte svårt att sova inatt av nån konstig anledning.
Kom hem strax efter 4 inatt och gick och la mig direkt.
Men jag låg bara och snurrade och somnade tillslut sen vaknade jag 11.

Jag är ledig idag och då tyckte jag så klart att det var en perfekt dag att ta en lite längre cykeltur med Charlie. Så jag klär på mig och plockar iordning grejerna och går ut. Väl ute så dånar vinden men det skrämmer inte mig. Lite blås har väl aldrig dödat en.
Jag hoppar upp på cykeln och vi far iväg och första vindpusten var väldigt väldigt nära på att trycka ner mig i ett lerigt dike. Herre jisses! Och Charlie kunde knappt hålla ögonen öppna och pälsen låg slickad mot kroppen. Men vi kämpade som vilda djur och var ute och cyklade i en timme. Jag försökte hålla mig på vägar som var kring massa träd och hus för att slippa lite av stormen.
Nåväl, jag hoppas att det inte är lika blåsigt imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar