Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 20 mars 2011

Långpromenad


Idag orkade matte äntligen ta ut sin lilla älskling på en ordentlig runda.
Det är underbart väder ute så energin var på topp!
Vi cyklade till Röbo rasthagarna där det var full rulle redan.
När vi kom dit var det 3 Beagle, 1 blandras och en cocker spaniel i stora hagen.
Jag släppte in Charlie och han sprang runt och lekte med dom andra hundarna.
Under den tiden vi var där var det många som både kom och gick.
Bland annat en gubbe med en aggresiv Schäfer.

Så här gick det till.
För att komma till stora hagen måste man gå igenom den lilla hagen.
Han släppte lös sin Schäfer hane i lilla hagen och började gå mot den stora.
Det första schäfern gjorde var ett utfall mot Charlie som stod vid stängslet och ville hälsa.
Redan då fick jag en klump i magen men jag tänkte vänta och se vad som händer.
Dom kommer fram till grinden och han släpper in sin schäfer och den börjar genast lukta på alla andra.
Charlie springer så klart fram för att hälsa och när han kommer fram till schäfern så flyger den på honom och börjar hugga honom i nacken.
Charlie lägger sig på en gång och försöker visa sig underlägsen men schäfern är galen.
Jag springer dit på en gång, fly förbannad!
Schäfer ägaren står och tittar på och gör ingenting förän jag kommer fram.
Charlie stackarn är alldeles blöt i hela pälsen och lite skakis och skärrad.
Då ger schäfer gubben mig ett jätte stort leende och frågar:
"Är det där en hane?"
Jag håller på koka över av ilska och svarar:
"Ja, men min är uppfostrad!!!"
Jag tar Charlie i halsbandet och går bort till andra sidan hagen med honom.
Bakom mig hör jag hur gubben mummlar nånting om att det inte har med uppfostran att göra.
Och det ska jag tala om för dig gubbe fan att det har BARA med uppfostran att göra.
Att din hund jävel flyger på min som inte har gjort nånting är ett tecken på att du låter den göra hur fan den vill.
Hade den varit uppfostrad och vetat vem som är ledaren hade den väntat på en signal från dig innan den gjort minsta lilla.
En stabil hund flyger inte på andra hundar utan anledning.
Det där var en typisk dominant aggressiv Schäfer jävel!
Så där blir alla Schäfrar som inte uppfostras.
Hade det varit min hund hade jag dödat den om den flygit på nån annan.
Som jag gjorde med Chance och han lärde sig tillslut att han får stryk om han muckar gräl.

Jag hatar när man möter inkompetenta hundägare.
Jag önskar att alla tänkte likadant när det gäller hunduppfostran.
CESAR MILLAN Gott folk! Där har vi svaret!

Gubben gick iallafall med sin aggressiva schäfer och Charlie tappade lekhumöret helt efter den händelsen.
Och det var ju knappast Charlies fel att schäfern var dum i huvet.
Nej förlåt det är inget fel på hunden, att ägaren inte kan nått om hundar.

Vi var där en stund till efter incidenten sen cyklade vi hem igen och åt lunch.
Nu sover lilleman som en stock under min stol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar