Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 30 oktober 2011

Hundträning


Idag åkte Frolic påsen fram sen gick jag och pojkarna ut i parken för att träna lite hjärngympa.
Först övade vi på inkallning men när Payne kommit 2 gånger och fått en liten godis så ville han ju inte gå iväg igen sen. Det är ju ingen idé att ropa på en hund som redan är där.
Sen började vi med kommandot Sitt och det fattade han väldigt snabbt. Charlie kan ju redan sitt så han blev lite förvirrad när jag sa det flera gånger åt Payne så det slutade med att han låg ner och såg skamsen ut. Han har nog inte fattat att det inte alltid är honom jag pratar med.
Och sista övningen blev lite nos-gympa då jag kastade några små frolicbitar bland löven så fick dom leta upp dom. Det tyckte dom nog var roligast. Jag fick nästan inte med mig Payne hem igen.

Det var dagens övningar. Vi ska fortsätta med inkallning varje dag så han verkligen kommer till 100%
Sen får övriga trix komma allt eftersom.

2 kommentarer:

  1. Anmäl dig gärna till veckans blogg som pågår hos mig just nu. Utser 4 vinnare varje fredag!
    Ha det bra :)

    Direktlänk: http://puffiie.blogg.se/2011/october/veckans-blogg-vinnarna-ny-omgang-3.html#comment

    (ber om ursäkt om du inte gillar sånna här kommentarer :>)

    SvaraRadera
  2. TJAAA CUTIEEE :DD
    Vad händer hos dig?
    trååk här så är tvungen att fråga ;D

    SvaraRadera