Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 5 oktober 2011

Tisdag


Igår blev det en hund-dag. Jag, Charlie och Payne åkte ut till Sävja för att umgås med Mikaela och alla hennes långhår. Payne fick busa med sina syskon medans vi promenerade ner till rasthagen i Sävja med dom stora hundarna. Dom rejsade runt i hagen och jag försökte ta kort på dom men det är gode svårt när dom springer fort som fasen.
Efter en stund i hagen gick vi hem igen och då kom en valpköpare från Älvsbyn. Älvsbyn ligger mindre än en timme från Luleå så ni kan ju tänka er hur långt hon kört för sin lilla valp. Hon tog med sig en av Paynes systrar hem så nu har han bara två syskon kvar hos Mickan.

Efter allt bus i Sävja åkte vi hem och plockade med oss pizza på vägen. Sen blev det en lugn kväll hemma med hussen framför datorn. Jag gick och la mig tidigt för jag fick huvudvärk och halsen började göra ont igen. Typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar