Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 4 oktober 2011

Måndag


Igår var första dagen på min 2 veckors semester och den var väl helt okej. Kände mig lite krasslig fortfarande på morgonen men det gick över en stund sen kom det tillbaka på kvällen. Är väl inte helt frisk än.

Jag och Jimmy hann dock få en massa gjort medans jag var pigg. Vi släpade bort träd från uteplatsen och körde dom till tippen. Älskar min stora fina bil som får plats med allt!

Sen bokade vi tvättstugan från 13:00 - 19:00 och tvättade gärnet. Det var första gången jag tvättat i tvättstuga och det var lite mysigt. Jag kände mig som en riktig lägenhetsbo! Och skönt med torktumlare måste jag tillägga! Hur fasen har man orkat klara sig utan en sån förut?

Svärmor var på besök för att hälsa på lilleman och tjuvkika på nya köket.
Sen handlade vi varsin sallad på Rixos och spenderade kvällen framför TVn.

En helt okej dag! Jag måste säga att en dag känns inte fullföljd om man inte gjort nånting meningsfullt. Spelar ingen roll om det är jobb, handla mat, gymma, gå på bio eller släpa träd men bara man gjort nånting så sover man 1000 gånger bättre och myrstacken i byxan är som bortblåst. Jag ska nog börja leva efter det. Nånting meningsfullt, varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar