Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 29 mars 2012

Move your body!

Nu kommer äntligen en liten update på hur det går med mitt nya hälsosamma liv. Som jag dock slarvar med ibland men va fan man kan inte vara bäst jämt.

Förra veckan var jag ju uppe i Luleå hos mina föräldrar och när jag packade väskan var jag faktiskt duktig och la ner mina joggingskor och träningskläder. Dom fick dock bara vara med om en fantastiskt rolig bilresa för när jag kom upp till Lule var det fortfarande en halv meter snö, minusgrader och isiga vägar. Så det blev ingen joggingtur där uppe. Nån längre promenad med hundarna tog jag men det var allt.

Så när jag kom hem igen tänkte jag "Nu har jag nog gått upp 15 kilo eller nått" eftersom jag mest bara suttit på arslet och ätit rätt så onyttigt. Men hör och häpna! Jag gick ner 2 kilo till. Det är den norrländska luften! Eller nått. Jag var super lycklig när jag ställde mig på vågen som för övrigt gått sönder nu så jag har lite panik. Måste köpa ett nytt batteri.

Nu lägger jag på en till utmaning. Den kan bli jobbig om innan man får rutin på det hela för det här är nått jag ALDRIG gör i vanliga fall.

1: Ingen läsk.
2: Ingen friterad mat.
3: Inget vitt bröd.
4: Inget godis eller chips.
5: Inga bakverk.
6: Inte mer än 150:- i personalmat på jobbet.
7: Minst 8 glas vatten om dagen.

Dricka vatten blir det alltså. Det är ju så sjukt tråkigt. Det är bara gott när man tränar. Annars smakar det ju ingenting. Eller i Uppsala smakar det kalk. Mmmm va gott....

Vatten är det bästa du kan dricka om du vill gå ner i vikt för om du halsar i dig en jäkla massa så rensar det ut massa slaggprodukter och skit du har i kroppen. Det finns dom som bara lägger till flera liter vatten i som sin diet och blir sjukt slimmade inför sommaren. Behöver alltså inte sluta dricka annat utan bara slänga i sig ett glas vatten 8 gånger om dagen.

Sen ska jag tillägga att jag och Mikaela varit duktiga och kommit igång med träningen. Vi tränade i måndags och tisdags och vi ska köra ett varv ikväll också. Om det är någon annan friskis och svettis som vill sällskapa nån gång så säg till för fan! Jag är ganska rolig att träna med. Om int annat så kan du känna dig snygg brevid mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar