Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 20 mars 2012

Resan till Luleå

Här körde vi över höga kusten bron.

Charlie äter sitt mellanmål från Max i Ö-vik.
Nu kan man väl säga att vi har landat i Luleå och hunnit återhämta oss från 11 timmar i bilen. Resan gick jätte bra. Bättre än jag trodde. Hundarna var så duktiga och låg lugnt i bilen hela vägen. Det gick mycket fortare än jag trodde. Jag trodde att det skulle kännas som en evighet men det gjorde det absolut inte. Det var nog för att jag körde hela vägen inte försökte roa mig i ett tråkigt tåg för en gångs skull.

Vi gjorde några stopp i bl.a Glada Hudik, Sundsvall, Ö-vik och i Umeå. I Ö-vik blev det lite mat på Max. Hundarna fick varsitt 90g kött och det uppskattades.
Sen stannade vi till lite längre i Umeå och hälsade på Peter, Gunilla och Simon som bor där. Det tyckte nog hundarna var skönt att få komma ur bilen en stund och sträcka på sig. Klockan var strax efter 8 på kvällen när vi kom fram till Sunderbyn. Mamma och pappa visste inte att jag var på väg så dom blev lagomt överraskade.

Det är skönt att vara här och hälsa på en stund. Har saknat familjen och min älskade häst. Igår var jag, mamma och pappa på storheden och shoppade lite och sen hade jag och syskonen Mario Cart maraton på kvällen.

Vi har inte bestämt vad vi ska hitta på ikväll men nånting kul blir det nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar