Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 29 mars 2012

Plugget


Idag har jag varit på ett studievägledningsmöte på CVL (Centrum för vuxnas lärande) och fått mycket bra råd och hjälp inför mina studier. Man känner sig som världens pucko när man sitter där och ställer tusen frågor för att man inte fattar nånting. Men nu har nästan alla bitar fallit på plats så nu kör vi.

7 Maj börjar jag läsa upp mina satans 650 poäng som jag saknar till ett slutbetyg från gymnasiet. Om det är någon gymnasiefjärt som läser detta så lyd mitt råd: Slarva INTE i skolan det kommer suga prutt när du blir äldre och vill ha ett riktigt jobb!

Jag kommer läsa några lärarledda kurser och några på distans. 7 Maj börjar jag med Webbdesign på distans och håller på med den till 8 Juni. Sen blir det lite Naturkunskap och något mer som jag inte bestämt än. Sen plockar jag resten av poängen till hösten. Så nästa år ska jag vara färdig. Skönt.

Det som kanske är mer spännande är vad jag ska plugga då. Jag var först inne på lärare men sen tänkte jag att det vill jag inte jobba som i 40 år. Jag kan utbilda mig till lärare senare i livet när man ändå inte har nått bättre för sig.
Jag ska gå en ettårig utbildning och bli Lokförare.
Det ni!
Coolt jobb, bra lön, självständigt, häftigt och roligt!

Nu kanske ni undrar varför i hela friden jag ska läsa webbdesign som inte riktigt har med tåg att göra och det är för att jag vill lära mig göra hemsidor inför min framtida kennel.

Så ser framtiden ut. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar