Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 31 juli 2009

Marley and me

Marley and Me.
Filmen handlar om ett ungt par som precis gift sig, köpt ett hus och inte känner sig redo för ett barn än. Så dom skaffar sig en hund istället.
En labrador kille som får heta Marley.

Marley är inte riktigt som andra hundar. Han överproducerar energi och är lite vild av sig.
Filmen utspelar sig under hela Marleys liv. Från valp till gammal jycke.

Slutet var väldigt hjärtskärande åtminstone för mig. Jag klarar inte av att se sorgliga filmer som handlar om djur. Jag grät som en bäbis inatt när jag såg den här filmen. Fick bita ihop rejält för att inte väcka jimmy.

Det är en bra film och värd att se. Kanske får människor att tänka efter lite innan dom skaffar hund och tänka över vilken ras man faktiskt ska ha. Labradorer är underbara hundar men man kan inte behandla dom som människor och förvänta sig en lydig hund.

Köp en collie istället ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar