Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 2 augusti 2009

Senaste dygnet

Oj oj oj gott folk. Nu ska ni få höra hur min fredag - lördag såg ut.

Fredagen började med att jag skulle jobba 16.30 - 22.00.
Sagt och gjort. Det var inte så farligt mycket folk så jag fick sluta i tid.
Cyklade som en idiot hem och duschade snabbare än anyone!
Sen bytte jag om till lite lite finare kläder och tog för första gången mina heals.
Ska lägga upp en bild på dom senare nån gång.
Och på tal om heals...herregud tjejer...Varför plågar ni er själva?!?!?!
Höga klackar borde vara förbjudet!
Livsfarligt för tusan.

Anyway...

Stannade på Statoil för att köpa groggvirke och sen cyklade jag och "High Heal Jordi" tillsammans till Jennifer för att ha historiens snabbaste förfest.
När vi kom dit shakade vi till lite musik och blandade Kosken och Cider för att få snabb effekt.
Det fungerade hur bra som helst.
Jag vinglade på som bara den.
Vilket leder oss tillbaka till högklacks frågan.
Helskotta också att gå i klackar när man vinglar som ett barn som tar sina första steg.
Åter igen....LIVSFARLIGT!

Jennifer, som för övrigt borde bli stylist eller nått, fixade mitt hår och sminkade mig så jag såg ut som en angel sent from heaven.
Jag fick en fin fläta som låg som ett diadem och den var så fiiiin!
Vill ha en sån varje dag.
Sen fick hon för sig att jag skulle ha på mig en av hennes tröjor som var storlek XS !!!!!
God damnit girl jag är fan inte XS....än....
Jordi skrattade gott när vi sprang runt halva lägenheten för att få på tröjan.
I slutändan såg det ganska bra ut ändå.
Men Jennifer....Never Again!
Låt mig banta först så slipper jag spräcka alla kläder :P haha

Vi tog våra fantastiska cyklar till stan och Jordi lyckades så klart ramla.
Hon såg inte att vägen gick rakt fram så hon flög in i trottoaren och skrapade knät.
Bless Jordi. <3
Hon klarade sig iallafall så vi körde vidare.

Vi tänkte dra till BJ men enligt rykten är det alltid fem kilometers kö där så vi tänkte leta upp lite folk vi känner.
Vi hittade Emil med 3 söta brudar på Framfickan.
Chillställe....trist!
Vi drog vidare till ett ställe som heter Red Room som också är ett chillställe men aningen bättre.
Jag gick i mina fucking heals hela vägen och det gick faktiskt ganska bra.
Man känner mindre när man inte är nykter.
Kullersten är dock LIVSFARLIGT!!!

Aja där satt vi och snacka och sjöng och drack drinkar.
Det var rätt najs.
Fast jag var sugen på att dansa men dom hade inget dansgolv.
Kanske var tur det.

Efter det drog vi till BK och köpte mat och sen tog vi en taxi hem till Jennifer igen.
Jordi drog hem och Jennifer slockna så jag och Emil promenerade till jobbet och hälsade på.

När jag kom hem var klockan typ 5 halv 6 på morgonen.
Jag gick och la mig direkt och somnade rätt snabbt.
Klockan 8 på morgonen ringde Anna från jobbet och väckte mig.
Det hade blivit nått galet med schemat så dom hade ingen personal på morgonen.
Jag tänkte att jag måste ställa upp för laget och åkte och jobbade.
När jag kom dit var jag fortfarande vinglig och lite svammlig.
Men jag kämpade!! Im a fighter! haha!

Jobbade 8.30 - 18.15 och var ganska slut när passet var över.
Men jag tyckte jag kämpade på bra och höll ett hyfsat tempo trots att jag var sjuuukt trött.

Nu ska jag spela lite Zoo Tycoon sen blire nog sängen.

Cyaz

2 kommentarer:

  1. vilket dygn skulle jag säga.
    vi hade kul trots att vi inte gjorde nått :)
    thats good company

    SvaraRadera