Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 30 augusti 2009

No emo!

Usch och Blä! Jag vill inte att min blogg ska bli en emo-blogg. Det är en sjukt jobbig tid just nu men jag måste bita ihop och se ljuset i tunneln. Jag trodde inte det skulle bli så här jobbigt men det vart 1000 gånger värre. Jag orkar inte sånt här. Jag bryts ner så sjukt mycket när jag ser andra människor lida och nu är det pga mig och det förstör mig. Jag vill ju att alla ska vara glada och lyckliga hela tiden. Men jag vill även att folk förstår mig och att jag någon gång måste tänka på mig själv och vad jag vill. Om jag ska göra alla glada så kommer mitt liv gå ut på det.
Men vem läser det här? Ingen aning. Känns som jag skriver till mig själv. Övertygar mig själv att jag gör rätt men det är jobbigt som faaaaaaaaan.

Idag är jag ledig. Har ingen aning om vad jag ska hitta på. Herrn i huset försvann när jag vaknade så det är bara jag och Charlie kvar. Trist. Vad gör man?

2 kommentarer:

  1. Hej Elin, alltid viktigt att sätta sig själv som prio nr. 1. men det är klart att det är svårt ibland, men vad som är vikitigast är att du mår bra...så länge du mår bra så har du gjort rätt val :)
    Du vet att det var för det bästa...så i slut ändan så kommer det kännas bättre och bra och så vidare du vet ;)
    -jen

    SvaraRadera
  2. Man kan inte stanna kvar av rädsla att såra andra. Det kommer bli bättre för er båda, de är jag säker på =)

    Fy vad trött jag var på jobbet i söndags! Jag kände mig helt dum i huvudet, haha! Frukosten var dock riktigt najs ;)

    SvaraRadera