Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 8 augusti 2009

Ungdom

Man måste ta vara på livet.
Man är inte ung för alltid.
Vi finns inte för alltid.
Det gäller att hinna så sina frön innan det är försent.
Jag blir deprimerad när det känns som att livet bara flyger förbi.
Vart tar tiden vägen?
Gör jag någonsin nånting vettigt?
Eller glider jag bara med och ser mina chanser flyga förbi.
Det är nog dags att börja ta vara på livet.
Lev!
Lev som aldrig förr!
Var inpulsiv och följ ditt hjärtas väg.
Sitt inte där och tveka.
Gå ut och lev ditt liv så som du vill leva det.
Man vet aldrig när det är försent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar