Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 14 augusti 2009

Skratt-fnatt

Idag fick jag en sjuuuukt insane skrattattack på jobbet.
Det är så satans pinsamt när man står där och håller på kissa ner sig och inte kan andas.
Men sjukt härligt efteråt.
Lite kramp i bröstet bara.

Idag var det iallafall en söt kund som kom i driven och skulle beställa mat.
Han var icke svensk och hade en lättare brytning.
Det som fick mig att skratta är ju mycket min egen brist på brytningserfarenhet.
Snubben skulle ha ett friscomål med ramlösa och jag hörde aldrig vad han sa när han sa Ramlösa.
För mig lät det som " AaaAöööhhyyaAh! " och jag kunde inte lista ut vad han menade.
Jag tittade på Jennifer som förstod precis vad han sa av nån anledning, och då brast det.
Jag höll på dö av skratt.
Helt seriöst.
Jag fick använda all styrka och självbehärskning jag har för att inte garva ihjäl mig när jag avslutade deras beställning.
Sen stod jag där och grät av skratt.
Helt sjukt.
Om jag hade haft snubbens nummer hade jag ringt och bett om förlåtelse.
Så sjukt barnsligt att börja skratta så där men jag kunde verkligen inte hålla mig.
Sen kom en polisbil efteråt och jag klarade inte att ta deras beställning.
Skrattade för mycket.

Gud jag skäms nästan nu när jag tänker på hur pinsamt det var.
Men jävligt skönt att skratta så mycket som jag gjorde idag.
Hoppas det inte händer igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar