Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 18 september 2011

Colombiana


Jag och Jimmy var på bio ikväll och såg filmen Colombiana. Vi hade först tänkt se Friends with benefits men det fanns inga bra platser kvar så då blev det Colombiana istället. Jag hade aldrig hört talas om filmen men jag älskar Zoe och trailern verkade bra så vi chansade.

Filmen handlar om en ung tjej som heter Cataleya som vid 9 års ålder får se sina föräldrar bli mördade. Cataleya flyr till sin farbror och ber honom lära henne hur man blir en mördare så hon kan hämnas på mannen som tog hennes föräldrars liv. Några år senare börjar hon sätta planen i verket. För att nå den skyldige måste hon ta andra liv före och FBI är henne hack i häl hela tiden.

Det är en bra film för att vara en actionrulle. Action är väl den genren jag gillar minst om jag måste välja nått. Zoe är som vanligt en helt fantastisk skådespelerska och jag älskar att se henne i denna roll. Det är inte den bästa film jag nånsin sett men för Zoes skull får den ändå bra betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar