Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 23 september 2011

Valp

Nu har det blivit lite ändringar i planerna här i våran lilla familj. Som många vet så väntar vi tillökning i form av en liten collievalp och tanken var ju att lilla trefärgade Payne (som föddes i min hand) skulle flyttat in hos oss men det har visat sig att han tyvärr inte har utvecklats till den hunden jag vill ha. Eftersom Charlie inte är intresserad av att träna lydnad, agility och bruks så ville jag ha en hund som tycker att det är kul. Payne var inte riktigt lika kontaktsökande som dom andra hanarna som slängde sig över en när man kom in i valphagen. Payne gick hellre för sig själv och lekte med någonting annat. Det är inget fel i det men då kanske han inte blir en potentiell brukshund. Sen var han lite liten i jämförelse med sina bröder som är som två dunderklumpar.

Så igår var jag hos Mikaela hela dagen och hela kvällen och funderade så det brände i huvet. Det fanns ju helt plötsligt så många att välja mellan. Hon har en jättefin tik kvar som är väldigt trevlig och frammåt. Sen har hon 3 veckors bebisarna där det finns en jätte super fin blå hane och en fin svart tik. Och sen är båda sobla hanarna ur Paynes kull helt fantastiska. Jag bestämde mig för att dra ett säkert kort. Så istället för svarta lilla Payne kommer det flytta in en sobel liten kille hos oss. Han är stor som ett hus, super snygg i kroppen, jätte fint huvud, bra öron och han är så frammåt som en valp kan bli. Precis som jag vill ha det.

Det enda som återstår nu är ett namn på den lille.
Just i denna stund är Tyson överst på listan men jag tar gärna emot förslag.

Så här såg han ut när han var 5 veckor.


Tyson?


2 kommentarer:

  1. åå ja hade ngt bra i skallen men ja glömde de!
    Kanske Devil eller COLA haha

    SvaraRadera
  2. Haha men heter han Cola så kommer mitt beroende aldrig ta slut. Han borde heta mineralvatten i så fall :P Loka. Eller Loke.

    SvaraRadera