Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 20 augusti 2012

Ett scenario i tvättstugan

Jag satt och suckade framför datorn då det plötsligt slog mig. Jag har ju för fan bokat tvättstugan idag. Jag ruschade in i sovrummet och tog allt jag såg och sprang genast med det till tvättstugan. Jag hällde ut alla kläderna i en stor hög och det såg ut som jag skulle tvätta för 4 familjer. Snabbt började jag sortera allting i olika högar. Vitt, svart, kulör, underkläder och badlakan/handdukar. Sedan slängde jag in en omgång i lilla maskinen och en omgång i stora maskinen. Jag doserade tvättmedel och sköljmedel och tröck på knapparna sen gick jag in igen.
Maskinerna skulle vara klara om 45 minuter så jag satt och ugglade vid datorn en stund till. Efter 45 minuter sprang jag ut igen för att ladda maskinerna med nästa omgång. Jag öppnar först den lilla maskinen och flyttar tvätten till torktumlaren. Sedan öppnar jag den stora och sticker in handen rakt i nånting geggigt. Jag tar förvirrat ut handen och ser att jag har massa flytande tvättmedel på handen. Jag sätter in andra handen och känner på kläderna som är torra fortfarande. Då slår det mig, jag glömde ju trycka på start knappen på stora maskinen. X antal svordomar flyger ur min mun medans jag trycker på knappjävlarna igen och maskinen går äntligen igång.
Tack vare detta så hamnade jag efter med tvätten och min tvättid hann gå ut innan jag var klar. Och jag har så klart bara mig själv att skylla. Bra jobbat, Elin!

2 kommentarer:

  1. Var tvungen att kika när jag såg denna! Ja skrattade så jag grät! Du skriver sååå roligt!!
    När du skrev fyra familjer kissade jag nästan på mig lite ;)

    Spännande att du spelar Am fotboll. Min kära karl är domare inom sporten så jag får leva lite med det där.

    Nu vill jag bli med i den dära förbannade facebookgruppen. Hittade inte den på facebook fast jag sökte efter allt möjligt.


    SvaraRadera
  2. Kul att du tycker det! ^^

    Va fan då kanske han har dömt oss?! Och då måste ju du självklart börja spela du med! =) Det finns alltid plats för en Linn!

    SvaraRadera