Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 27 augusti 2012

Intensiv helg

Den här helgen var fort förbi. Och jag har hunnit göra tusen grejer känns det som.

I fredags åkte jag och hundarna ut till Björklinge för att hälsa på Fifi och alla gamla vänner i stallet. Payne och Naima fick leka med Henna, Disa och Siri vilket dom tyckte var super roligt. Äta lite hästbajs och springa runt på stora gården. Jag och Fifi pladdra strunt och åt tårta och kebab. Har inte träffat henne på evigheter så det var verkligen på tiden.

Efter 4 timmar i Björklinge åkte jag hem och slängde in hundarna sen rejsade jag till jobbet och jobbade några timmar. Efter jobbet stannade jag och Frida kvar och käkade.

Lördag bestod också av jobb.

Igår var det fotbollsmatch. Jag spelade dock inte pga mina fingrar men jag var där och stöttade tjejerna. Vi spelade mot Stockholm Mean Machines som ingen tycker om att spela mot så det gick ju som förväntat.... Massa skador och en jätte tråkig match. Men nu är säsongen slut och vi kan fokusera på att träna inför nästa säsong.

Efter matchen åkte jag och några av tjejerna hem till mig där vi tryckte ner oss i soffan med godis, popcorn och cola och kollade på benknäckargänget. (Fotbollsfilm) Mycket trevligt att umgås med brudarna från laget! Alla är så underbara.

Efter filmen så somnade jag direkt jag la mig på sängen.
Idag blir det jobb. Imorgon är det skola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar