Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 1 augusti 2012

Onsdag - Augusti, jobb och gym



Det är redan augusti månad! Tiden går fort när den går fort. Sista sommarmånaden. Jag hoppas att den bjuder på lite fint väder eftersom det har varit lite så där med solsken i juni och juli.

1 augusti 2012 spenderades först på jobbet för min del. Jag hade ett jätte skönt och helt lagomt pass idag. 09:00 - 15:30. Mycket skönt pass. Jag var lite trött pga dåligt med sömn men alla var på bra humör på jobbet och vi hade roligt. Då gör det inget att man är trött.

Efter jobbet cyklade jag in till stan och köpte en andel på V86. Sen blev det cykeln hem igen i regnet (woho...) och väl hemma kurrade magen sjukt mycket så då blev det köttbullar med mos.

Sista rycket ikväll blev ett kort gympass. Jag och Jimmy åkte ut till Ultuna och trodde att dom stängde 21:00 men dom stängde tydligen 20:00 så vi hann bara gymma 20 minuter. Det kändes lite så där men det fick bli intensiva 20 minuter! Det är lite snurrigt med sommarschemat och jag har inte super koll på öppettiderna. Men snart är det höst och då blir allt som vanligt.

Nu är jag hemma och ska hoppa i duschen sen gå och sova. Imorgon blir det roadtrip med Mikaela och sen fotbollsträning på kvällen.

Vill även nämna att Jimmys syster Jessica kommer hem från Thailand idag och hon har verkligen varit saknad! Hon är inte hemma för gott men det blir skönt att få ses igen. Jimmy är i skrivande stund på väg till Arlanda med sin mor och bror för att hämta henne. På fredag får jag ge henne en kram.

Nu blir det duschen!

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar