Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 28 augusti 2012

Tisdag

Morran
Idag har det varit fullt upp hela dagen. Precis som det ska vara. Först skola under f.m och e.m. Jag hämtade ut mina böcker precis innan skolan idag och gick stolt runt med dom på skolan. Vi gjorde ett jätte roligt grupparbete idag som handla om projektplanering. Min grupp åkte på klassresa med klass 6 från regnbågsbarnens superskola och lekte ryska posten.

Efter skolan blev det fullt ös till gymmet med karln min. Vi pumpade som galningar tills vi båda var illamående sen åkte vi hem igen. Jimmy drog iväg för att träffa en kompis och jag tog med mig hundarna in till stan.

Sista ring och koppelträningen för i år. Både Payne och Naima fick vara med. Payne var ganska odräglig som vanligt men lugnade sig lite lite mot slutet. Naima däremot trodde jag inte skulle vara så följsam som hon var. Dit jag gick dit gick hon också. Hon brukar strutta runt och titta på annat men idag var hon slickat vid min sida. Duktiga flickan!

Efter lite koppelträning åkte vi hem igen och nu har jag fotat 3 möbler som ligger uppe på blocket. Jimpan ska börja renovera vardagsrummet och då ska vi köpa lite nytt. Så om ni behöver vitrinskåp, tvbänk eller soffbord så finns det billigt på blocket.

Nu blir det sista kissrundan sen ska jag duscha och sova.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar