Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 5 augusti 2012

Lördag - Fotbollsmatch, middag och utgång.

Hej Hopp!

Igår var det en väldigt intensiv dag för min del. Dagen började klockan 08:00 med att först packa och städa ur bilen sedan packa i all fotbollsutrustning. Vi hade samling halv 10 sen åkte hela laget ut till Lidingö för att spela säsongens fjärde match mot Lidingö Saints.



När vi kom ut till Lidingö var jag så sjukt nervös, mådde illa och kände mig nästan livrädd inför matchen. Jag var inte alls sugen på att spela. Men sen startade matchen och det var inte alls så farligt som jag trodde. Förra gången vi spelade mot Lidingö var det en tjej i deras lag som spelade väldigt fult som jag fick stå och stångas med men hon var på andra sidan idag så jag kunde dra en lättnande suck. Tycker synd om dom stackare som fick stå ut med henne för hon spelar inte schysst alls.
Vi spelade riktigt bra hela matchen och var sjukt nära touchdown flera gånger men tyvärr satte nerverna in och vi kom oss aldrig över linjen. Det var ändock våran bästa match hittills. Alla var sjukt grymma! Lidingö fick en touchdown och vann med 6 - 0. Bra spelat av båda lagen!

Efter matchen rejsade jag hem och duschade sen bar det av till Luthagen för en pizzakväll med familjen Palmred. Det är alltid lika trevligt att spendera tid med min underbara svärfamilj.

Efter middagen skjutsade Jimmy mig till Mikaela och vi kollade lite på TV och drack några drinkar sen tog vi bussen ner på stan och gick till BJ där vi dansade lite, drack några cider och skrattade åt många andra som var där.


Tack för en jätte bra dag till alla som var med igår.
Hela laget! Familjen Palmred! Mikaela! Och självklart min älskade sambo Jimmy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar