Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 11 maj 2013

Borde vi bråka?

Något som jag blir väldigt förundrad över är hur folk tycker att dom kan bete sig mot andra. I mitt liv just nu har jag mött dom mest idiotiska och bråkigaste människorna via min hobby. Smågnabb och "bråk" på jobbet är en fjärt i rymden jämfört med hur vissa hundmänniskor håller på. Mobbning i skolan framstår som positivt jämfört med hur hundfolk behandlar varandra.
Vuxna människor sägs det vara... Jag är övertygad att det är nått fel i huvudet på folk.
Senaste tiden har det varit sjukt mycket skvaller och falska rykten. Folk har anmält varandra och sagt upp kontakter med allt och alla. En person som man trodde var ens vän har helt plötsligt börjat ignorera en pga att man umgås med "fel personer." Man blir överkörd om man har en annan åsikt än dom som hållt på lite längre än en själv.
Senaste igår gick X antal personer till personangrepp mot mig och det var ju lagom roligt att sitta och läsa den skiten precis innan man ska gå och lägga sig.
Varför är hundmänniskor så mot varandra? Jag fattar inte...
Enda anledningen till varför jag skulle stänga ute en annan hundmänniska ur mitt liv är om denne inte kan ta hand om sina hundar utan vanvårdar dom. Men om någon har en annan åsikt än mig då får man väl respektera det. Det är ju det man lärde sig i skolan.
Min teori är att många av oss hundmänniskor hade nog inte så många vänner i skolan och gled in på hunderiet för hundar är fanemej de bästa vännerna man kan ha men andra hundmänniskor får ta lite skit för man måste ju få ge igen att man själv blev mobbad i skolan. Någon som känner sig träffad? Jag tror alla kärringar som sitter mitt ute i skogen med 20 hundar i en skabbig liten stuga och aldrig umgås med någon har en liknande bakgrundshistoria. Och tro mig det finns många sådana stugor.
Till alla er som snackar skit och bråkar med folk: VÄX UPP FÖR FAN! Så länge hundarna mår bra så spelar det för fan ingen roll om man gör si eller gör så. Sköt ditt eget och skit i andra man behöver för fan inte vara elak bara för att alla inte gör som en själv.
Jag tycker att alla borde kolla på sina hundar och fråga sig själva "är det värt fajten?"
Hundarna är mer mänskliga än vad de flesta hundmänniskor är. Dom dömer inte varandra för att dom är olika typer så då borde inte vi döma dom heller.

1 kommentar:

  1. AMEN ELIN!!!! Du ar en otroligt stark person, och de andra ar bara fett osakra I sig sjalva. Det ar fan sad assa.

    SvaraRadera