Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 11 maj 2013

Spring spring

Röbospåret och kungshögarna.
Ikväll blev det en liten joggingtur/powerwalk med hundarna. Vi promenerade till början av Röbospåret sen sprang vi omkring på spåret 30 minuter och sen gick vi hem. Hundarna fick vara lösa hela tiden och dom avbröt mig minst 13 gånger genom att springa framför och sätta sig i vägen och se hjälplös ut för att det fastnat en pinne i pälsen så man inte kan röra sig. Varje gång det hände så var det bara att stanna och plocka bort den minimala pinnen sen får man alltid ett glädjeskutt/en tackling som tack sen kan man springa vidare.

På vägen hem så bläddrade jag fram 18 and Life på min ipod och höjde volymen sen körde jag alla mina bästa rock-moves och mimade in i rullen med bajspåsar. Så om det är någon granne som tittade ut genom fönstret och såg en halvgalen norrlänning med 2 pälsbollar som går runt och viftar med armarna åt alla håll så var det bara jag som lyssnade på min favoritlåt.

Nu ska jag ta en lång varm dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar