Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 7 maj 2013

Hundutställningar i Sundsvall

Utsikten från stugan.
Vilken helg! Nu ska ni få höra allt om våran underbara helg i Sundsvall. Jag, Mikaela, Catta, Ulrika och Niki åkte upp till Sundsvall för att vara med på 3 hundutställningar. Vi hade bokat en stuga och var peppade till tusen på en tjej-helg tillsammans.

Fredag 3 maj.

Fredag f.m rullade 2 överfulla bilar med 5 glada gummor, 7 vuxna hundar, 2 valpar och alldeles för mycket packning ifrån Uppsala. Resan gick jätte bra fram till jag fick för mig att lyfta upp ena valpen i knät. 2 minuter hann hon sitta där sen kände jag någonting varmt och blött som rann över hela magen och byxorna. Valpkiss! Bleeeh!

När vi kom fram till våran stuga så slängde vi in packningen och sen var det bara att göra sig iordning inför första utställningen. 19:00 på Timrå Brukshundklubb var det dags för en colliespecial. Alltså en utställning för bara collies. Vi tog oss dit och fumlade upp tälten som höll på blåsa bort.
Den kvällen var ISKALL! Jag tror jag talar för dom flesta som var där när jag säger att vi alla höll på frysa ihjäl. Men hundfolk är tåliga människor så vi överlevde, även om det var nätt och jämt.

Catta var en ängel och ställde Naima denna kväll så jag kunde filma och fota. Naima var jätte duktig och fick Excellent och CK och placerade sig tvåa i sin klass. Hon blev nästan placerad i bästa tik också. Hon var i alla fall med i topp 5.

Naima på colliespecialen.
Efter en kall kväll i Timrå så rejsade vi hem till stugan och klädde på oss allt vi hade. Sen åt vi världens godaste lasagne som Ulrikas man Magnus hade gjort åt oss. Mycket trevlig kväll!

Här är filmen som jag gjorde den kvällen ifall någon är sugen på att se alla fina collies.



Stort grattis till alla vinnare!

Lördag 4 maj.

Efter en kort natts sömn var det dags för dag 2 i Sundsvall. Vi var alla lite sega och stela vid frukosten men det gick över när vi gick utanför stugan. Strålande sol! Det var jätte varmt och skönt på morgonen och man kunde vara ute i t-shirt utan att frysa. Och hur tror ni 5 kvinnor tänker då? Jo, vi tar på oss kjolar, tunna leggings, tunna tröjor och kortärmade kavajer för det var ju sol ute. Så åker vi iväg till utställningen och lagom till vi kommer dit så har solen gått i moln och alla sitter och skakar igen. Det började till och med att regna en stund.
Vädret kunde dock inte stoppa oss! Även idag gick det bra för min lilla Naima som fick Excellent och CK och vann sin klass sen blev hon fjärde bästa tik. Bästa tik blev Naimas kusin Stella som fick sitt första cert och blev BIM. Grattis!
Vi var även med och tävlade med våran uppfödargrupp och där blev vi Best in Show!

Best in Show uppfödargrupp!
Efter utställningen blev det en lugn och skön kväll hemma i stugan. Vi lyssnade på gamla godingar och åt kycklinggryta med ris och massa snacks.

Söndag 5 maj.

05:15 vaknade jag denna morgon av någon anledning. Sista dagen i Sundsvall och det var dags att städa ur stugan och packa ihop allting.

Dagens utställning var på Sundsvall Brukshundklubb så vi pallra oss dit och ställde upp collie-campingen igen. Idag hade vi dock lärt oss att vädret suger prutt så vi hade massa kläder med oss. Jag hade dubbla byxor, 2 tröjor, jacka och pannband. Då var det inte lika kallt.

Niki och Naima.
Jag och Mindy.
Idag blev det lite special för jag och Niki bytte hundar på utställningen. Hennes Mindy och min Naima gick i samma klass men Mindy är stark som en oxe och Niki hade ont i handen så då fick Mindy springa med mig så fick Niki springa med min lilla mjukis istället.
Det gick jätte bra för Niki och Naima som fick Excellent och CK och blev sedan tvåa i klassen. Tyvärr inte placerad i bästa tik men jag är jätte nöjd ändå.

Så under dessa tre dagar var det tre olika domare och tre olika handlers på min lilla tjej men hon fick Excellent och CK alla dagarna. Duktiga fina tjej!

Vi var även med och tävlade med uppfödargruppen idag och blev Best in Show igen! Woho! Vi var dock den enda uppfödargruppen idag så det var ju inte så svårt att vinna men vi är glada ändå!

Så var helgen slut. In med allt i bilarna och börja rulla hemåt igen.
Payne var jätte glad när vi kom hem.

Tack för en jätte trevlig helg alla ni som var i Sundsvall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar