Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 10 maj 2013

Världens sämsta musikvideo?

Efter att ha tittat på Sabrina videon ca 5000 gånger så var jag ju tvungen att hitta en utmanare. Vad kan vara sämre än en brud som simmar som en efterbliven och visar pattarna i hela videon? Tro mig, det kan bli värre.

Här är mina utmanare:

Den första låten heter Oh my god och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag tror det här är en seriös musikvideo eller om det är en ploj-grej. Den blonda killen ser ut att vara skitblyg men han verkar vara den bästa sångaren i duon så det blir ju mycket kamera på honom. Too bad for you!
Det jag inte förstår i videon är varför dom valde att ha sina fantastiska "specialeffekter." Sjalen som flyger omkring och plankan mitt i dans-solot? Wtf?



Nästa utmanare är en kvinna som verkar ha bestämt sig för att livet som popstjärna passar henne perfekt så hon kokar ihop en klatschig liten låt och ber hennes coola biker-kusin vara med i videon så den blir lite häftig. Losing You heter låten och den verkar handla om att hennes kärlek ska resa bort eller flytta eller nått.
När jag ser den här videon så vet jag inte riktigt vilka känslor jag ska släppa fram. Jag vill asgarva, storgråta och tycka synd om alla som har med videon att göra.
För det första så borde dom sparka kamera-mannen för han suger. Producenten (förmodligen hennes farmor) borde också få sparken. Hennes stylist (säkert också farmor) borde också få sparken. Chauffören i videon borde få sparken.
Det finns många åsikter om den här videon men jag kan inte skriva alla så ni får titta på den så förstår ni vad jag pratar om. Sjung gärna med också! Man behöver inte vara bra för att kunna sjunga den här låten!


Sista utmanaren tror jag nog blir vinnaren. Det jag funderar över är vad som pågår i deras huvuden i denna video. Det finns förmodligen en koreograf som har planerat denna video och bestämt sig för att dessa moves kommer bli helt fantastiskt framför kameran. Sen har denne koreograf lyckats övertala dansarna om att den här dans-rutinen är helt fantastisk för dom ser ju ganska engagerade ut och jag upplever att det är en seriös video.
Finnar på 70-talet. Så här bra blir det.



Det är mina tre utmanare. Självklart finns det säkert tusen videor till som man skrattar så man kissar ner sig när man ser dom. Dela gärna med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar