Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 22 maj 2013

Vallningskurs

 
I söndags så var ju jag och Naima på vallningskurs hos en collieuppfödare som heter Marianne och bor i Heby. Jag hade sett fram emot den här dagen så länge och jag blev inte ett dugg besviken.
 
Jag, Mikaela, Greta, Zally och Naima packade ihop oss i bilen och åkte ut till Heby. Där möttes vi upp av de andra deltagarna och våran kursledare Marianne. Vi fick en föreläsning om vallning och en demonstration av Marianne och hennes super-Asta som var fantastiskt duktig!
 
Sedan fick vi gå in till fåren en och en med våra hundar och prova valla fåren lite. När det var min och Naimas tur så var jag precis som jag alltid är när vi ska prova något nytt, skitnervös! Men det gick faktiskt ganska bra ändå. Naima var inte rädd för fåren men hon var inte överdrivet nyfiken heller. Huvudsaken var dock att hon inte var livrädd så jag är jätte nöjd.
Dom andra ekipagen skötte sig jätte fint också. En del var väldigt framåt och ville lukta på fåren och en del var lite försiktiga men ingen var rädd och ingen blev galen.


Tack för en jätte trevlig dag allihopa! Speciellt Marianne som var så snäll och lät oss komma och prova. Det här ska vi absolut göra om någon dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar