Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 23 december 2011

23 December

Tjoho alla glada.
Det känns så overkligt att det är julafton imorgon. Tiden har gått så fort. Det känns som det bara var nån dag sen man tände första adventsljuset och sen sjöng barnen luciasånger och nu helt plötsligt är vi bara några timmar ifrån Kalle Anka, Julmat och julklappar.
Senaste 3 dagarna har jag jobbat och det har varit så dött på våran restaurang. Speciellt idag. Vi gick hela personalstyrkan och ville slita håret av oss för att det aldrig hände nånting. Tiden går ju så sakta. Kom och ät hamburgare för fan.

Jag fick dock sluta tidigare eftersom det var så dött så efter jobbet rejsade jag fort som attan till Gränby Centrum, som för övrigt håller på koka över pga all julklappshandel, och där sprang jag till första bästa spelbutik och köpte bingo lotter. Jimmy fick en dubbellott och jag tog två enkla. Så nu har vi suttit och kryssat i dom där jävla rutorna och det fick vi inte ett skit för.
Men vi hade kul ändå. Speciellt när det ringde in en tjej som prata engelska och både Lotta och Janne pratade så fruktansvärt dålig engelska så jag grät av skratt.
Sen övade vi på vad vi skulle säga om vi fick ringa in. Och det var ännu roligare.


Payne kollade stundtals på Bingo Lotto.

Payne och Charlie tyckte om Jill Johnsson.

Jaa nu skiter vi i det där jävla Bingo Lotto och gör nått vettigt istället. Som att spela WoW.
Imorgon ska vi hem till svärmor och fira jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar