Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 28 december 2011

Cops


Jag och Jimmy brukar ibland kolla på Cops på kanal 6 eftersom det är precis före Simpsons och Family Guy. Cops är ungefär lika roligt att kolla på som Simpsons och FG för både poliserna och "skurkarna" är så otroligt töntiga och onödiga människor. Klart vi ska ha poliser men måste dom vara så himla macho hela tiden? Dom har nog sett för många action filmer. Men ännu roligare är alla bortförklaringar dom får från personer dom har tagit fast. Det är sällan någon som säger "förlåt" utan alla ska försöka ta sig ur knipan. Den här hörde jag idag:

Polisen: Varför sprang du ifrån oss?
Skurken: Jag blev rädd.
Polisen: Varför då?
Skurken: Jag såg alla lampor och ni skrek "Freeze" åt mig. Vad ska man göra?
Polisen: Eh... Kanske stanna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar