Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 27 december 2011

Tisdag

Idag började jag dagen med att åka till Röbo med hundarna. Tyvärr var den översexuella hunden som alltid ska rida på Payne i hagen så vi gick en sväng längs elljusspåret istället. På vägen tillbaka såg vi att den hunden precis gått så då kunde vi gå till hagen. Det blåste som fan ute men solen lyste och det var över 10 grader varmt. Den 27 december. Va fan e de om?
Iallafall... Kameran åkte med idag eftersom det var så fint väder ute. Fick några fina bilder på mina gosiga fluffiga hundar. Slängde in en fin bild på våran ena katt också.

Charlie i solen.

Payne är ute och springer.

Payne.

Min vackraste Charlie.

Payne.

Payne hittade en schnauzer kompis som hette Elvis och var 8 månader gammal. Dom lekte jättefint med varandra.

Våran vackra birma Liten.

Efter 2 härliga timmar ute åkte jag och Jimmy in till stan och fikade med Marc och hans dotter Tindra. Det var proppat med folk inne i stan så det var halvt omöjligt att hitta parkering och nästan alla caféer var fulla. Men vi lyckades klämma oss in på Café Cappuchino som låg granne med Café Linné.

Efter en liten fika åkte jag och karln till Bauhaus och köpte "gud vet vad..." Fix och trix och två pinnar och två hinkar och lite jox. Jag kommer nog inte bli snickare. Inte ens som hobby. Jag vet kanske vad 1% av alla grejer på Bauhaus är till för.

Efter Bauhaus fixade vi kattmat hos Mia på Grizzly. Sen köpte vi lunch på Rixos. Och medans vi var där var vi in och fnissade på Lustgruvan. Vi har skämtat länge om att gå in dit och nu var det faktiskt öppet när vi var där så vi gick in och kollade på porriga grejer.

Nu blir det lugn kväll hemma. Imorgon ska jag och hundarna till Röbo igen men den här gången ska vi träffa Frida och hennes aussie Yes. Jag hoppas det är lika bra väder som idag fast utan sånna där stormvindar som far omkring hela jävla tiden.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar